Monday, January 17, 2011

KELAS ASAS CUPCAKES BUTTERCREAM PADA 8.1.2011 YANG LALU.....

Salam n hello semua ,terima kasih bagi yang menjengah blog saya ni...di sini saya ada gambar kelas yang lalu ,pelajar saya nurul dan azimah dari cheras  dan kak yati dari shah alam dekat dgan rumah saya .bagi yang nak tahu apa yang di pelajari di kelas saya boleh lah lihat gambar ni satu -persatu....jika anda berminat nak belajar call saya 0162907312 ok...layan....

Baju putih tu..kak yati,baju merah azimah dan baju hitam nurul dia orang tgh memasukkan adunan kedlam solo cup sebelum dimasukkan ke dalam oven. 


sebahagian cupcakes yang ready nak masukkan ke dlm oven
Yang ini adunan coklat...
cupcakes yg sedang di bakar...
sementara cupcakes tu nak masak..saya tunjukkan colour icing dan jenis jenisnya
lepas tu saya tunjukkan satu -persatu cara nak masukkan cooper dan nozzel kat piping bag tu...
ni dia piping bag yg telah di isi icing ..jap lg kena buat lah

ha..ni saya tunjukkan cara nak masukkan icing kedlm piping bag tu
gaul dik jangan tak gaul ye...
nak masukkan buttercream tu pun ada teknik nya ...

Ni cara teknik nak melepa buttercream ke atas cupcakes...yg anak dara saya tu tak termasuk dlm pembelajaraan ye...saya pun tak tahu bila dia ada kat situ...nakal!!!
lepas tu giliran pelajar pulak melepa buttercream tu....
masa untuk deco cupcakes ni lah saat yg di tunggu oleh mereka bertiga ni...test dulu ..tekan jgn tak tekan
kak yati ni tangan kiri so..lain sikit teknik nya ...ha...mcm tu caranya..mula mula memang tgn tu keras sbb br first time pegang  kan

ha..begini caranya ye...
Tekun gitu..
inilah hasil nya



kak yati ,Azimah,Nurul (walau pun tak berapa sihat)tersenyum gembira dgan hasil kerjanya...


kelas hari tu memang best ,pelajar kesemuanya sporting dan sabar aje..saya berharap lepas diaorang belajar ni dapat lah mereka menghasilkan cupcakes dirumah nanti ...good luck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...